To snad ne?!

Dneska jsem narazil na článeček o dalším volebním dělu ČSSD. Ta už rozházela peníze kde komu. Dneska ale jde mnohem, mnohem dál.

Zjednodušeně by šlo o vládní program, na základě kterého by Českomoravská záruční a rozvojová banka odkupovala od věřitelů jejich nedobytné pohledávky za předem stanovenou cenu. Za jednu pohledávku by dostali nejvýše 20 tisíc korun. „Dlužníci budou muset nový a výrazně nižší dluh vůči státu uznat a pokusit se ho splatit,“ popisuje místopředseda sociální demokracie Dolínek. dále zde

Začíná mě to v téhle republice srát. Nikdy jsem si sakra neřekl o korunu od státu, nikdy jsem nepobíral dávky (vyjma neschopenky), nikdy jsem nikomu nedlužil po splatnosti, nikdy se mi nestalo, že bych neměl na elektřinu nebo telefon. Kdysi, když jsem dělal v dopravní firmě, jsem bral minimální mzdu. A abych všechno poplatil, musel jsem sem tam žrát psí konzervy. No a co? Bylo pro mě daleko důležitější klidně spát, než se strachovat, kdy mi odpojí internet a zabaví postel.

ČSSD a další levicovej póvl zas chce lidi, kteří tuhle zemi živí, vytočit. Na jaře progresivní daň (rozuměj: máš víc = dáš nám víc), pak plošný zvyšování platů všem (proč ne, akorát netuším, kde na to naše zemička vezme bez dluhopisů) a teď nápad oddlužit prakticky všechny. Všeobecná dluhová amnestie.

Kdo by to nechápal, vysvětlím. Představte si, že kamarádovi půjčíte na dům nebo na auto. Třeba milion. Podepíšete smlouvu. On nějaký čas splácí, pak přestane. Vyzvete ho (to musíte před žalobou), on nic. Dáte to k soudu, ten rozhodne a nařídí exekuci. Kamarád vás ale podělá a stihne všechno převést na babičku. Nemá nic. A vy čekáte na svoje peníze. Exekutor nemá co zabavit, kamarád se skrývá. V normálním světě by kamarádovi byla uvalena srážka na mzdu nebo dávky (až do nezabavitelné částky), ve světě ČSSD dluh po kamarádovi koupí stát (jedna z jeho bank). No jo koupí. To jo, ale ne v původní výši. Půjčili jste na dům, od státu dostanete při odprodeji tak na plastový okno. Že vás to připraví o hodně peněz? No a co?, říká stát. Měli jste si líp rozmyslet, komu jste půjčili.

No konec toto. Tahle logika, chránit nepoctivce a pitomce, kteří si neumí spočítat úrok a rpsn, kteří podepíšou bianco směnku, nebo kteří se předluží (v době, kdy existuje hafo bezplatnejch poraden a online kalkulaček)… To je logika, která není výchovná. A následná sanace státu, která tyhle lidi „zachrání“ na úkor věřitelů, to je vyloženě facka těm, kteří svoje závazky platí včas a medvědí služba dlužníkům.

Je toho víc a víc, co mě tady štve! Hloupí lidi, kteří věří Babišovi, tupci, kteří si myslí, že můžou všechno a nemusí nic, stádo primitivů, který velebí komunisty. A tak dále a tak dále. Tento způsob žití zdá se mi poněkud podivný. Poněkud dost!

cssd

Zanechat Odpověď

